Regverdig…

9 11 2014

walk

Miga 6:8 (Direkte vertaling proef): Hy het aan jou, mens, bekend gemaak wat goed is: Wat anders eis die HERE van jou as om net te doen wat reg is, om troue liefde te bewys en om noulettend die pad saam met jou God te loop?

Die afgelope 4 blog posts is ons herinner daaraan dat ons geloof oor God gaan, en nie oor onsself nie. Vier weke gelede is ons herinner daaraan dat, terwyl ons die hele tyd vra: “Is God by ons?”, dat dit vraag eintlik is, “Is ons by God?” Toe het ons gevra: “Is ek by God deur myself te gee soos Hy Homself gee?” En twee weke gelede was die vraag: “Is ek by God deur te bou aan die eenheid onder gelowiges?” Laas week was die vraag “Is ek by God deur te help om vrede te herstel tussen mense?”

Vandag word ons daaraan herinner dat ons by God moet wees deur regverdig teenoor alle mense te leef.

Hoekom? Hoekom is dt nodig om hoegenaamd die vraag te vra? Ons moet juis die vraag vra omdat ons dit so maklik verkeerd kry!

  • Die Here sal my seën want ek gaan baie kerk toe
  • Die Here sal my seën want ek bid baie
  • Die Here sal my seën want ek gee baie geld vir Sy werk
  • Die Here sal my genees want ek voldoen aan ‘n sekere klomp voorwaardes
  • ens, ens

Nee! Die Here seën omdat Hy wil! Omdat Hy vir ons lief is. In verse 4 en 5 van Miga 6 herinner die Here Israel daaraan dat Hy hulle uit Egipte gered het, dat Hy hulle beskerm het, dat Hy hulle oorwinnings gegee het – nie omdat hulle aan sekere voorwaardes voldoen het nie, maar omdat Hy vir hulle lief was.

Israel het egter hulle godsdiens omgedraai na iets waarmee hulle God probeer manipuleer – as ek dit of dat doen, dan MOET God reageer op die manier wat EK wil hê Hy moet, anders sê ek: God het my verlaat!

Dit mag dalk as ‘n skok kom vir van ons, maar godsdiens, geloof, verering van God, noem dit wat jy wil, gaan nie oor my nie, dit gaan oor God, Sy eer, die erkenning dat Hy ons liefhet ten spyte van wat ons doen en wie ons is.

AS ek egter dit besef, as ek besef dat geloof gaan oor die erkenning van God se almag en ons afhanklikheid aan Hom, dan vra Hy eenvoudig dat ons op so ‘n manier sal lewe dat ons deur ons lewens vir Hom dankie sê. En Miga 6:8 spel dit mooi uit:

Wat anders eis die HERE van jou as om net te doen wat reg is,
om troue liefde te bewys
en om noulettend die pad saam met jou God te loop?

God is regverdig, Hy vra dat ons dit erken deur ook regverdig te leef.

God is liefde, Hy vra dat ons dit erken deur ook in liefde te leef.

God is by ons, wil in verhouding met ons leef, Hy vra dat ons dit erken deur ook ‘n verhouding met Hom te bou van ons kant af.

Sien, al die “goeie” goed, al die “Christelike” goed, al die “godsdienstige” goed doen ons omdat God ons eerste liefgehad het! As ek vanoggend hier staan en saam met die jong lidmate erken “Ek glo!”, dan doen ek dit omdat God eerste na my uitgereik het. As ek vanoggend vorentoe kom en iets as ‘n oesfees dankoffer gee, dan doen ek dit as erkenning dat God alreeds vir my VOLLE lewe sorg.

Wat anders eis die HERE van jou as om net te doen wat reg is, om troue liefde te bewys en om noulettend die pad saam met jou God te loop?

Hierdie blogpost is die vierde van 4 wat van die sentrale temas van die Belydenis van Belhar (1986) oordenk. Hierdie plasings is nie verklarings of uitlegging van die Belydenis van Belhar nie, bloot nadenke oor van die temas.

Agtergrond inligting en stof gebruik vanaf http://www.workingpreacher.org,http://seisoenvanluister.co.za en http://belydenisvanbelhar.co.za )


Aksies

Information

Lewer kommentaar

