Wie is Jesus? Wie is ek?

13 04 2014

Image

Na aanleiding van Matteus 27:11-14, 27-31

☛ Wanneer Jesus op Palmsondag die stad op die donkie binne ry, lees ons die volgende: (Matt 21:10) “Die hele stad (het) in opskudding geraak en gesê: Wie is hierdie man?”

Wie is Jesus? In die teks wat ons vandag gelees het kom die vraag weer en weer na vore. Die hoëpriesters en skrifgeleerdes vra dit, Pilatus vra dit. En as Jesus nie antwoord nie, dan word daar sommer spottenderwys namens Hom geantwoord. Wie is die man?

  • Profeet? – Tydens die verhoor voor die hoëpriester spoeg die mense Jesus in die gesig, slaan Hom met die vuis, klap Hom en sê as profeet moet Hy sê wie Hom geslaan het (26:67-68);
  • Koning van die Jode? – Die soldate bespot Jesus met ‘n nagebootste koningskleed, riet as septer en doringkroon. Hulle buig spottend voor Hom en noem Hom Koning van die Jode (27:29);
  • Seun van God? – Aan die kruis laster en bespot die verbygangers Jesus. As Hy die tempel kan afbreek en in drie dae kan opbou, en die Seun van God is, kan Hy Homself sekerlik van die kruis red (27:43);
  • Koning van Israel? – Die Skrifgeleerdes en familiehoofde spot Jesus ook. Hy is dan die koning van Israel en die Seun van God – Hy kan sekerlik van die kruis afkom (27:41-42).

Wie is hierdie Man wat deur arbeiders en melaatses en kreupeles en prostitute as Messias vereer word? Wie is hierdie arm, wandelende Rabbi wat die stad binne ry soos ‘n koning? Wie is hierdie man wat ‘n week later deur die strate gesleep word en gekruisig word soos ‘n gewone misdadiger?

☛ Selfs vandag maak Jesus ons deurmekaar, het Hy Christene deur die eeue deurmekaar gemaak. Ons hou van in beheer wees, van mag. As Jesus egter gekonfronteer word, gespot word, gekruisig word gee Hy alle mag prys!

Die titels waarmee Jesus bespot word, is op die einde juis dit wat ons oor Jesus glo. Die ironie dat spot eintlik waarheid bevat en die spotter bespot. Die ironie is juis dat diegene wat Hom spot, diegene wat Hom Profeet en Seun van God en Koning noem, reg is! Tog kom Hy nie met mag nie, maar in swakheid. Nie met kragdadigheid nie, maar in weerloosheid. Nie in oordeel nie, maar in genade. Nie veroordelend nie, maar in liefde. Niks van wie Hy is of wat Hy doen pas in by ONS prentjies van mag en regering nie.

☛ Wie is Jesus vir my? Ook vandag bespot ons Hom soms deur hom te reduseer na iets of iemand wat my pas:

  • Hy is die wonderwerker wat mense op aanvraag moet genees
  • Hy is die magtige een wat bose mense op aanvraag moet verdelg, Hy moet sorg dat “die wiel draai”, dat “boontjie sy loontjie” moet kry.
  • Hy is die een wat moet sorg dat dinge altyd goed verloop met my, dat ek “geseënd” moet wees
  • Hy is die bonatuurlike wese wat ‘n “wolk van beskerming” om my moet vorm.

Werklik! Wie is Jesus? Fillipense 2:5-8 gee vir ons die fondament van die antwoord: “Julle moet dieselfde gesindheid onder mekaar openbaar as wat in Christus Jesus was: Hy wat in die gestalte van God was, het nie sy gelykheid aan God beskou as iets waaraan Hy moes vashou nie, maar Hy het Homself prysgegee deur die gestalte van ‘n slaaf aan te neem en aan mense gelyk te word. En toe Hy in die vorm van ‘n mens verskyn het, het Hy Hom verneder deurdat Hy gehoorsaam geword het tot die dood toe, ja, die dood aan die kruis.” (Afrikaans 2014)

☛ Vir Jesus gaan dit nie oor mag nie, al het Hy al die mag in die heelal! In liefde ontledig Hy Homself, verneder Hy Homself, laat vaar Hy alles wat en wie Hy is, ter wille van ons!

En dan sê Hy ons moet dieselfde gesindheid hê! Ons wat so graag aan mag vashou, wat in beheer wil wees, wat dinge volgens ons wense wil laat geskied. Aan ons word gevra, nie net wie is Jesus nie, maar wie is ek! Ek wat sê ek is ‘n volgeling van die Koning van Israel, van ‘n Profeet, van die Seun van God. Sien, die manier wat ek na Hom kyk, die manier waarop ek die vraag “Wie is Jesus” beantwoord, bepaal wie ek is….

Wie is Jesus? Hy is die Een waaroor ons bely dat Hy nie gesterf het om dit moontlik te maak vir God om ons lief te hê nie, maar om te bewys dat God ons alreeds liefhet.

Wie is ek as ek voor die bewys van God se liefde staan?

(Met erkenning aan Workingpreacher.org en Bybelmedia se “Woord en Fees”

Illustrasie met erkenning aan  http://www.patheos.com/blogs/markdroberts/)


Aksies

Information

Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out / Change )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out / Change )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out / Change )

Google+ photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google+. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: