Wat sien jy?

8 05 2011

Wat soek ons in die lewe?  Geld, geluk? As Eugene Peterson, ’n Amerikaanse predikant, reg is, soek mense na twee dinge: wonderwerke en antwoorde. Waarom wonderwerke? Want God kan vir ons dinge doen wat ons self nie kan doen nie. Waarom antwoorde? Want God kan vir ons dinge vertel wat ons self nie kan uitpluis nie.

Die feit dat ons as mense in ’n gebroke wêreld leef, maak dat daar altyd by ons die hunkering is na ’n lewe en omstandighede wat nie die ongelukke, skokke, nare ontdekkings, misdadigheid, teleurstellings, en noem maar op, van ons bestaan reflekteer nie. Die daaglikse sorge en bekommernisse kan ’n mens moedeloos maak – ’n soort magteloosheid bring wat jou van jou lewensvreugde en -moed beroof.

Soms is daar dinge wat met jou gebeur wat geld of mag nie kan regmaak nie. Dit is asof jou hoop in die niet verdwyn, asof die gordyn vir jou gesak het en jy al een is wat met jou nood en bekommernis oorgebly het – nêrens om heen te draai nie, niemand om te raadpleeg nie, nie ’n nommer wat jy kan bel nie.

Soms raak ons so uitsigloos agv dinge wat op ons neerdruk, dat ons die voor die hand liggende, dit wat voor ons oë is, nie sien nie.

Soos hierdie manne wat hier op pad is na Emmaus toe (Luk 24:13-35). Terwyl hulle loop en praat oor dit wat gebeur het, verskyn Jesus self aan hulle, maar hulle herken Hom nie. Selfs toe Hy vra waaroor hulle gesels, kryt hulle Hom uit as ‘n “vreemdeling in Jerusalem”. En dan, as hulle vir Hom vertel waaroor dit gaan, gee hulle hulle diepste gevoelens weer (:21): “Ons het so gehoop dat dit hy is wat Israel sou verlos.”

So gehoop Hy sou die gehate Romeine verjaag, so gehoop dat Hy die Messias sou wees…  Vir ons as Christene klink dit dalk vreemd, het hulle dan nie die profete gelees wat vertel het van die Messias wat sou kom as die lydende kneg van die Here nie? Vir ons is die woorde van Jesaja 52 en 53 tog goed bekend, Jesus het dit op Homself van toepassing gemaak. Maar die Jode in die tyd van Jesus se verwagting van ‘n Messias was beslis NIE as een wat sou kom ly nie! Inteendeel, hulle het ‘n glorieryke koninkryk verwag, ‘n terugkeer na die koningshuis van Dawid, met selfs nog meer mag en prag en praal.

Die Emmaus gangers praat van “ons leiers” en “ons profete” – hulle was kerkmense, hulle het geweet van die beloftes. Hulle het die profete geken, selfs saam met Jesus rondbeweeg. Hulle het geweet Jesus sou kom dien, maar hulle was blind daarvoor. Hulle het hul eie verwagting / idees gehad

So het hulle verwagtinge hulle blind gemaak vir wat, nee WIE, voor hulle oë staan. ‘n Koning sou hulle aanvaar, maar een wat aan ‘n kruis gesterf het, tog nie!

Toe kry die Emmaus gangers albei die dinge waarvan Eugene Peterson praat, ‘n antwoord en ‘n wonderwerk! Eers verduidelik Jesus aan hulle die profesieë, en toe nadat hulle Hom herken by die maaltyd, verdwyn Hy voor hulle oë.

Ons is gelukkig om vandag beide te hê – die antwoord en die wonderwerk! Ons het die hele Bybel, ons het Jesus se woorde, ons het Sy dissipels se nadenke oor Hom, ons het briewe waarin hulle mekaar onderrig en bemoedig het. Ons het meer as genoeg om ons te oortuig van God se liefde!

Daarby het ons ook die wonderwerk. Ons het God self wat deur Sy Gees in ons woon. Ons word elke dag herinner aan die wonderwerk van God se liefde vir ons!

Maar…  ons soek en bevraagteken nog al die tyd, ons sien die antwoorde wat voor ons oë is nie raak nie.

Hoekom? – Ons lees graag die Bybel selektief of glad nie, en so mis ons die boodskap. Ons is so verblind deur smart, woede, mismoedigheid dat ons vergeet van die wonderwerke en antwoorde wat God al vir ons vroeër gegee het  – ons geheue is net so kort soos die Emmaus gangers  Ons onthou net as dit goed gaan. As die swaar van die daaglikse gebroke wêreld ons tref dan vra ons waar is God? – hoekom laat Hy seer toe? – – in plaas daarvan om God se antwoord en God se wonderwerk wat alreeds in ons lewens gebeur het raak te sien!

Sien God raak! Help ander om God raak te sien!

(Met erkenning aan http://seisoenvanluister.co.za/)


Aksies

Information

Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out / Change )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out / Change )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out / Change )

Google+ photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google+. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: