‘n Nuwe mens – of ‘n “name brand”?

11 07 2010

(Na aanleiding van Gal 6:1-16)

Tieners – die van ons wat dié spesie in die huis het, of nog kan onthou toe hulle aanhuis was, WEET hoe belangrik die REGTE goed vir hulle is. Jy weet, die regte soos die regte “label” op die jean, die regte naam skoene, die regte “look” selfoon…. O ja, en pa moet tog ook die regte kar ook ry, ek wil my nie skaam vir pa nie… Om nie eers te praat van in die regte buurt te bly, en met die regte mense te sosialiseer nie!

Ons wat dit ken kan lekker lag daaroor, want iewers langs die pad ontgroei hulle (HOPELIK!) die sienings. Ongelukkig gebeur dit nie orals nie, en die groot maatskappye weet dit goed. Darem dat karre, klere, selfone, selfs kos(!) geadverteer word op die beginsels dat dit jou meer aanvaarbaar, meer “cool”, slimmer, mooier, maerder, belangriker sal maak.

Selfs in die kerk ontglip ons nie die tendense nie. In die swart gemeenskap waar ek in die Transkei gewerk het, is dit baie belangrik dat ‘n begrafnis REG gehou moet word. Ek moet iemand anders s’n bywoon, anders sal sy/haar familie nie myne bywoon nie. Die sukses van die begrafnis word dikwels gemeet aan hoeveel beeste en skape geslag is… Dis maar moeilik om nie ‘n meerderwaardige glimlaggie te hê as ons oor die dinge dink nie. Maar ook ons het maar die geneigdheid dat uiterlike dinge en tekens vir ons baie belangrik is. Dink maar aan die gevegte oor jare oor die dra van die toga in ons kerk. Oor hoe kerke roem op wie die beste musiek maak. Oor hoe heilig die kansel is, oor dat die ONS kerk is en hier word slegs Afrikaans gepraat…. Moet ook tog net nie vergeet om die regte mense te bedank vanaf die kansel nie…

Paulus skryf met sy eie hand, in groot letters, dat die enigste wat belangrik is in die lewe die kruis van Jesus Christus is. Die kruis wat ons simbool van vryheid is – vryheid om ander in liefde te dien (Gal 5:13).

Vir ons klink dit heel voor die hand liggend, ons het tog met die simbool van die kruis grootgeword. In Paulus se dag was dit egter glad nie so voor die hand liggend nie. Hy skryf juis hier met sy eie hand omdat die besnydenis so ‘n roemteken, so ‘n “name brand”, onder die Galasiërs geword het. Jy moet tog net sorg dat jy besny is, dan is jy ‘n “regte” Christen!

Hierteenoor stel Paulus die teken van die kruis. Die kruis wat ‘n vervloeking vir die mense van die eerste eeu nC was, ‘n teken van Romeinse vervolging. Die kruis was baie eerder ‘n teken van skande en vervolging as van roem en eer! In hierdie vergelyking van Paulus tussen besnydenis en kruis, kom die ou waarheid weer na vore – die besnydenis is iets wat EK doen, die kruis praat van GOD se genade.

Genade wat van my ‘n nuwe mens maak (:15). Genade wat maak dat die uiterlike, dit wat die mense sien, nie belangrik is nie, maar dat ek vir God dien. En dit is so ‘n moeilike les om te leer – God se genade wat ons alles is, nie wat die “mense sê”, of wat die mense sien nie. Oud en jonk, ons sukkel maar almal daarmee! Ons sukkel maar om nie op ander neer te sien nie (:3,4)

Hierdie nuwe mens se prioriteite gaan nie oor MY nie – vers 9 sê duidelik ons moet fokus na buite, op die goeie wat wag om gedoen te word. En pasop maar vir te vinnig oordeel oor die ander, vers 1 waarsku ons juis dat ook ons in versoekings kom!

Dit lyk vir my ons moet soms juis voor ‘n krisis te staan kom om hierdie lewensles te kan leer. Ek is, word, ‘n nuwe mens deur genade alleen. Dit is genade dat ek vanoggend my oë kon oopmaak. Dit is genade dat ek tot by die kerk kon loop of ry. Dit is genade dat ek klere het om vanoggend aan te trek. Dit is genade dat ons die voorreg het om hierdie erediens in Afrikaans te kan hou.

Niks hiervan verdien ons nie, dit is uit God se hand alleen!

Nadat Prof Flip Theron van Stellenbosch (wat onlangs oorlede is) gediagnoseer is met ongeneeslike Pankreaskanker skryf hy die volgende in ‘n brief aan ‘n vriend van hom: “Deur alles heen het ek diepe dankbaarheid oor hoe ‘n uiters bevoorregte lewe my gegun is. Menslik gesproke is die prognose nie goed nie, maar soos Ps 68: 20 lui: “Geloofd sy die Here! Dag na dag dra Hy ons. God is ons heil.” Vreemd dat nou dat ek minder tyd het, het ek eintlik meer tyd en verwonder my oor die rykdom wat die Here vir my gegee het in my vrou, ons kinders, en wonderlike vriende wat familie insluit. Hoewel ek tans ‘n ekstra las dra, het heelwat ander laste van my afgeval.”

Wat moet gebeur dat ONS, EK, die grootte en wydte, die diepte en rykdom van God se genade en liefde kan begin besef en leef? Genade wat daar is vir my, maar ook vir almal rondom my!


Aksies

Information

Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out / Change )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out / Change )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out / Change )

Google+ photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google+. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: